Przyjaźni

Kasprowicza

Przyjaźni

Kasprowicza

ASK Beauty Wrocław

salon@askbeauty.pl

538 99 00 22

ASK Beauty Wrocław

clinic@askbeauty.pl

576 00 19 19

Depilacja laserowa

Fala uderzeniowa

Kriolipoliza

Radiofrekwencja Mikroigłowa

Endermologia Alliance

Endermologia Integral

Ejal 40

Oczyszczanie wodorowe

Peeling węglowy

Profhilo

Geneo+

Endermolift

Najpopularniejsze

ZABIEGI

Projekt i wykonanie: Wytwórnia Marketingu

Białko stanowi nieodłączny element ściśle korelujący z naszym organizmem, a konkretniej z jego prawidłowym funkcjonowaniem. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ białko znajduje się w każdej tkance naszego ciała a nie tylko w mięśniach i kościach!

Aktualnie społeczna obsesja na punkcie białka osiąga szczyt w branży marketingowej, nic dziwnego skoro dbanie o siebie i bycie FIT jest po prostu modne. Na sklepowych półkach możemy znaleźć wysokobiałkowe sery, batony, napoje, chleb czy makaron – ale czy to dobry wybór?

Prawdą jest, że wybór i dobór odpowiedniej jakości białka pozwoli osiągnąć wymarzoną sylwetkę a upragnione pośladki uwypuklą i podniosą się.

Na zapotrzebowanie białkowe wpływa wiele czynników takich jak wiek, masa ciała, rodzaj aktywności fizycznej oraz dzienne dostarczanie kalorii organizmowi. Według badań zaleca się spożywanie około 25 gram w każdym posiłku aby rozbudować tkankę mięśniową przy jednoczesnym spalaniu tkanki tłuszczowej. Magiczny sekret białka polega na wydatkowaniu energii przez organizm podczas rozkładania aminokwasów – ze 100 kalorii białka użyteczne dla organizmu będzie aż 70 kalorii.

Zdrowa dieta opierająca się na dobrej jakości białku to głównie produkty łatwo dostępne pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także odżywki białkowe.

Dobre źródła białek to:

  • Nasiona roślin strączkowych – tofu, nasiona soi, soczewica, czarna fasola
  • Pestki i nasiona – orzechy włoskie, pistacje, nasiona dyni, masło orzechowe
  • Ryby i owoce morza – krewetki, tuńczyk, łosoś, dorsz
  • Mięso – polędwica wołowa, mięso z piersi z kurczaka, mięso z piersi z indyka, wędliny wysokiej jakości
  • Mleczne przetwory i inne – jajka, mozzarella, jogurt naturalny, twaróg
  • Odżywki białkowe – koncentrat białka serwatkowego, hydrolizat białka serwatkowego, izolat białka serwatkowego.

 

Niestety wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że aby zbudować mięśnie każdej partii (pośladków, brzucha , pleców) niezbędna jest odpowiednia ilość białka, tak samo wygląda to w sytuacji redukcji tkanki tłuszczowej masy ciała. Zaleca się spożywanie produktów wysokobiałkowych przed i po treningu. Warto zaznaczyć, że wybierając pomoc kosmetologa powinniśmy wspomóc organizm i terapię zabiegową. Wypijając odpowiednią ilość wody oraz spożywanie dostatecznej ilości białka w diecie możesz uzyskać do 30% szybsze i trwalsze efekty zabiegowe!

 

A co się dzieje kiedy białka jest za mało? 

W pierwszej kolejności dochodzi do utraty masy ciała i nieodżywienia, zwłaszcza gdy osoba jest aktywna fizycznie, zmniejszenia masy mięśniowej mimo, że staramy się ją budować a zaraz po tym osłabianie siły. Nadmierny apetyt jest kolejną konsekwencją, gdyż białko zapewnia nam długie uczucie sytości. W wyniku niedoboru aminokwasów dochodzi do łamliwości paznokci i wypadania włosów. Z czasem dochodzi do pogorszenia odporności, zaburzenia gospodarki wodno-elektrolitowej oraz rozregulowania układu hormonalnego.

 

Białko - tak niewiele, a tak dużo

20 maja 2021
Ciąża i karmienie piersią przeciwwskazaniem do zabiegów?
ASK Beauty Wrocław